Bonnier
Lekfullt innehåll i bekant inramning
Uppdraget: Att ta fram ett innovativt och originellt presentationsformat som kunden skulle använda för att visa upp en ny tjänst.
Utmaning
BONNIER VILLE HA EN LÖSNING som inte bara presenterade deras tjänst på ett informativt sätt, utan som också andades kreativitet och originalitet. De ville sticka ut från det konventionella och överraska sin publik. Presentationen skulle vara visuellt tilltalande, men samtidigt intuitiv och enkel nog för Bonnier att själva anpassa och uppdatera efter hand. Det krävde en balans mellan kreativitet och användarvänlighet.
Lösning
I DET HÄR FALLET TOG VI EN KREATIV RISK. Presentationer i företagsvärlden kan ofta upplevas som förutsägbara och enformiga, men denna föreställning ville vi utmana genom att damma av en gammal trotjänare: Powerpoint. Med de senaste funktionerna och designmöjligheterna skapade vi en presentation som inte bara var estetiskt tilltalande utan också interaktiv och användarvänlig. Vår lösning tog hänsyn till Bonniers varumärke och budskap, men tillförde en lekfullhet som hjälpte kunden att positivt överraska sina åskådare.
Resultat
KUNDEN VAR IMPONERAD av hur vi lyckades förvandla ett traditionellt presentationsformat till något fräscht och engagerande. Med vår lösning kunde de presentera sin nya tjänst på ett sätt som verkligen greppade tag i publiken. Kundens respons: ”helskön och funkade kanonbra.” Det här är ett ypperligt exempel på att det går att göra mycket med små medel. Det är inte alltid det senaste och mest avancerade verktyget som gör djupast intryck. Originalitet kan i stället vara att använda något välbekant på nya sätt.