Halv Femme

Dricka te i ny tappning

Identitet_dots_d4

Uppdraget: Att ta fram förpackningsdesignen till Friggs sortiment av cold brew-teer och locka tedrickare att testa ett nytt sätt att avnjuta sitt te.

identitet_dub_line
Skärmavbild 2023-11-28 kl. 13.36.44

Utmaning

TEDRICKANDE ÄR EN URÅLDRIG TRADITION med starka associationer och inarbetade beteenden hos konsumenterna. Vår utmaning var att hitta en balans mellan igenkänning och innovation för att få produkten att sticka ut på marknaden och locka kunderna att prova ett nytt sätt att dricka te på.

identitet_dub_line

Lösning

DESIGNEN BEVARAR ASSOCIATIONERNA till traditionella teförpackningar och införlivar på så vis cold brew-serien som ett naturligt inslag i varumärkets redan etablerade tesortiment. Till detta bidrar bland annat den vita kanten som linjerar och skapar visuell samhörighet med varumärkets övriga produkter på hyllan. Samtidigt bryter de fruktiga och lite poppiga pastellnyanserna mot det bekanta och förväntade.

3622
369

Resultat

GENOM ATT KOMBINERA DET TRADITIONELLA MED DET NYA har vi lyckats locka både trogna tedrickare och nyfikna konsumenter. Designen är estetiskt intressant och framträdande på butikshyllorna men passar samtidigt in i varumärkets befintliga profil.