Utmaningar

Vi gör skillnad där det gör som mest ont för tillfället

Man vänder sig till oss för att ta tag i allt från små justeringar till stora utmaningar. Oavsett hur utmaningen ser ut påverkar den dina kunders köpprocess. Vi arbetar kreativt strategiskt, taktiskt och operativt för att etablera den bäst fungerande vägen genom köpprocessen till fler affärer för er.

Identitet_dots_d4

LÄS MER OM KÖPPROCESSEN

identitet_dub_line
DALL·E-SCREEN,

Tre vägar till en effektiv köpprocess

VI MÄNNISKOR ÄR KOMPLEXA. Mängder av faktorer påverkar hur vi tänker, känner och agerar i olika skeden före, under och efter ett köp. Din utmaning är att ta reda på hur du så effektivt som möjligt kan påverka din målgrupp att göra som du vill – hela vägen fram till köp och merköp.

Här är tre möjliga vägar dit:

identitet_dub_line

Vad skönt om alla vore som du och jag

MARKNADSFÖRING HADE JU VARIT SUPERLÄTT om alla var exakt likadana, helst som du och jag då. Marknadsföringens enda syfte är att så många andra människor som möjligt ska få en uppfattning om ditt företag eller organisation som är så pass positiv att de agerar så de uppfyller dina mål.

Men tills vi lyckats klona upp oss och ta över världen är marknadsföring inte så dumt. Det kan strukturera upp och lösa en hel del utmaningar man ställs inför när man ska uppfylla sina affärsmål och inte minst ge bäst möjliga förutsättningar för exempelvis säljrepresentanter.

Utmaningarna kan vara väldigt olika, men vi har valt att ordna dem efter ...

DALL·E-SCREEN,
DALL·E-SCREEN,

Köpprocessen efter bäst practise i din bransch

KNYT IHOP TRÅDARNA.Vi går igenom hur de bästa aktiviteterna ni gör idag och som görs i din bransch ska leda dina kunder från att inse ett behov till att agera och sedan agera igen och igen.

identitet_dub_line

Branding och rebranding

FÖRTROENDE. Utan det blir det ingen affär. Med ett starkt sammanhängande visuellt varumärke har du halva vinsten vunnen redan från början. Ge din kundkontakt medvind redan från början, vi hjälper dig att synkronisera er identitet med vilka ni ser ut att vara.

DALL·E-SCREEN,
DALL·E-SCREEN,

Leadgenerering och kundvård

TA SJUMILAKLIV i kommunikationen före och inte minst efter köp för att optimera tajmingen när det är optimalt att kontakta kunden. Sätt processen hur marknadsföringen ska stötta säljarbetet så din säljorganisation kan lägga krutet där det smäller högst och syns mest på sista raden.

identitet_dub_line

Dataanalys och rapportering

VI SAMLAR IN DATA DAGLIGEN 7/24/365 åt våra kunder. Men vad betyder den? Hur kan jag agera på den? Hur ska det utveckla affären? Hur kan jag samarbeta kring marknadföringsutfallen i realtid, data från affärsplan och mina medarbetare, och från våra affärssystem på ett optimalt sätt direkt i de verktyg vi använder idag, såsom Excel, en rollanpassad PowerBI-lösning via Azure eller som en startsida i webbläsaren? Prata med oss.

DALL·E-SCREEN,
identitet_dub_line
DALL·E-SCREEN,

Undvik felbeslut vid val av verktyg och system

TA VÅR HJÄLP för att få ett strukturerat väl genomtänkt beslutsunderlag vid val av kritiska verktyg, såsom webbplats, e-commerce, CRM med flera. Vi tittar kreativt på dina möjliga val – reder ut vilken insats som krävs, och vilka verktyg som passar, som exempel webbplatslösning, ecommerce-system, nyhetsbrevsverktyg eller crm-verktyg. Undvik att bli låst i ett upplägg som inte är effektivt och inte kan integreras på ett bra sätt i vad företaget gör.